Novos Recursos Poderosos de Calendário de Locação

rental business calendar

HireHop agora tem funcionalidade de calendário completa e poderosa, estendendo seus recursos internos e externos, com a capacidade de sincronizar com vários aplicativos de calendário externos. HireHop agora dá a cada usuário seu próprio calendário pessoal que também pode ser sincronizado com outros aplicativos. Outros recursos adicionados incluem mais idiomas, menu de navegação e um recurso de gráfico para itens com datas diferentes das datas de trabalho.


Novos Recursos do Calendário

O calendário, bem como o cronograma do trabalho e do projeto, foram completamente reescritos para fornecer funcionalidade adicional e um aumento de desempenho. O calendário agora oferece suporte (por usuário):

  • Personalização do calendário, o que mostra e como fica.
  • Criação de vários links de calendário ical para usar em outros aplicativos de calendário, como Outlook, Google Calendar, Apple iCal, etc., todos com várias opções de filtro. Por exemplo, você pode criar um link que lista um tipo de trabalho e um link para outro e, em seguida, usar ambos os links em seu outro aplicativo de calendário, até mesmo colorindo-os de forma diferente se o aplicativo permitir.
  • Importe de várias fontes de calendário, para que agora você possa importar do Google Calendar, Microsoft 365 e muitos mais feeds de calendário de uma vez para o calendário de HireHop de cada usuário.
  • Filtre os parâmetros do trabalho e do projeto, bem como divida as datas. Algumas empresas tinham cerca de 100 empregos ou mais por dia, e com os bares estendendo-se do início ao fim, cada dia era inundado de bares. Agora você pode alterar isso para que apenas uma única entrada apareça no início e no final do trabalho ou projeto e a barra não ocupe todos os dias entre eles. Você também pode filtrar trabalhos ou projetos dependendo de seu status, tipos ou se você é um gerente.
  • HireHop agora dá a cada usuário seu próprio calendário pessoal para que eles possam criar suas próprias entradas de diário a partir do HireHop (bem como compartilhá-las com outros participantes), bem como a capacidade de definir alarmes e repetições. Portanto, se você tem um aluguel que precisa de manutenção a cada 2 semanas, adicione uma entrada de diário na programação de trabalho que você pode até compartilhar com outros participantes fora do HireHop, que também aparecerá em seu feed de calendário.
  • Você pode gerar links físicos para cada recurso e fornecedor, de modo que eles obtenham entradas de diário atualizadas do que foram contratados para fornecer a você em seu próprio calendário ou telefone, que mudam conforme você faz alterações no HireHop.

Menu de Navegação

Um recurso simples sugerido por um novo usuário foi adicionar um menu de atalho de navegação no canto superior direito de cada página, permitindo que você vá para páginas diferentes no HireHop sem passar pela página inicial.

Coluna do Gráfico

Como HireHop oferece suporte a datas diferentes para itens dentro de um trabalho, adicionamos uma maneira mais visual de você ver isso. Agora há uma opção para mostrar uma coluna do gráfico na lista de fornecimento de trabalho que mostra blocos que retratam as datas para itens com datas diferentes definidas.

Outras Melhorias

O idioma estoniano foi adicionado, agora você pode definir os padrões de entrega e coleta de trabalho, o país de origem foi adicionado aos consumíveis, você pode adicionar um grupo nominal para itens personalizados na lista de fornecimento e memorandos individuais para itens de linha de fatura e nota de crédito também foram adicionado. A criptografia de senha mais forte também foi implementada nos bastidores, sendo algo que você não notaria, mas lhe dá a garantia de que agora é ainda mais impossível descriptografar suas senhas armazenadas no HireHop, além de nos permitir obter mais credenciamentos de segurança cibernética .

Aumento de Desempenho e Correções de Bugs

Algumas partes do HireHop ganharam um aumento significativo de desempenho, como o carregamento de listas. Algumas empresas com centenas de milhares de linhas de estoque experimentaram até 20 segundos de tempo de espera ao abrir listas filtradas, que foi reduzido para 0,3 segundos. Existem também outros pequenos aumentos de desempenho em todo o sistema e algumas pequenas correções de bugs.

Tela do armazém, servidores mais rápidos e muito mais …

Leitura de código de barras de software de aluguel

O software de aluguel de equipamentos HireHop agora tem uma tela de depósito dedicada e também mudamos para servidores mais rápidos. Além disso, lançamos outros recursos, como webhooks, para permitir que software externo responda às alterações feitas no HireHop. Outros recursos adicionados incluem mais idiomas, valores decimais para itens de vendas, compartilhamento de documentos e outras melhorias.


Tela do Armazém

Adicionamos uma tela de depósito fácil de usar no HireHop que é semelhante a um quadro de avisos de chegadas e partidas de aeroportos. A tela mostra todos os trabalhos e serviços terceirizados que estão entrando e saindo em um determinado período de tempo. Ele se atualiza automaticamente e também pode ser usado para fazer o check-in e check-out de itens em uma única tela.

Webhooks

Também adicionamos webhooks extensivos em todo o sistema, o que permite definir um endereço da web que o HireHop chama quando realiza uma tarefa selecionada. Em seguida, HireHop envia os dados apropriados para o endereço da web desejado. Por exemplo, quando o status de um trabalho é alterado, HireHop pode notificar outro software ou site da Web para o qual o status foi alterado, de que foi alterado e para qual trabalho foi alterado. Existem vários outros eventos aos quais você também pode atribuir webhooks.

Compartilhando Documentos

Agora você pode compartilhar links ativos para documentos no HireHop com usuários fora do sistema. Por exemplo, você pode criar um recurso ou documento de subcontratado, que lista todos os trabalhos que estão fazendo para você, ou um documento de cliente, que lista todas as contratações em andamento. Esses links podem ser configurados para abrir um PDF ou página da web que pode ser aberta por qualquer pessoa com o link (não é necessário fazer login) com informações ao vivo. Por exemplo, se um cliente alugou 7 itens e abre o link, o documento mostrará os 7 itens alugados. Se o cliente devolver 5 dos itens e abrir o link, o documento agora exibirá apenas os 2 itens que permanecem alugados.

Outras melhorias

Existem outros novos recursos menores, como a capacidade de ter até 2 casas decimais nas quantidades de itens de venda, a capacidade de definir o grupo nominal em itens personalizados na lista de fornecimento, bem como idioma alemão e grego e suporte de documentos.

Atualizações de servidor

Um grande empreendimento foi feito para atualizar o núcleo HireHop, bem como os servidores em que ele é executado; isso resultou em enormes aumentos em nossas velocidades já super rápidas. Por exemplo, o fornecimento de listas em trabalhos agora carrega com um aumento de velocidade de 44%. Mesmo com as milhares de contas e usuários ativos diariamente, o HireHop sempre foi o software de aluguel de equipamentos mais rápido do mercado. Mas agora é ainda mais rápido.

Preços específicos do cliente e outros recursos

Preços específicos do clienteO software de aluguel de equipamentos HireHop permite que você tenha preços ou durações de preços diferentes para clientes específicos. Também passamos em um teste de penetração de segurança para lhe dar tranquilidade sobre a segurança de seus dados no HireHop.


Para alguns clientes, os preços podem ser diferentes para certos itens, pois você pode querer cobrar deles preços diferentes do normal, ou você pode querer cobrar semanalmente em vez de diariamente, ou talvez apenas dar-lhes um preço diferente para um item quando você estiver usando o grupo de preços B e todos os outros grupos de preços são normais. Essas regras especiais de preços podem ser definidas para aluguel de estoque, estoque de vendas e mão de obra na guia “Preços do cliente” da página de gerenciamento relevante em HireHop. Também concedemos permissões de usuário específicas para visualizar e definir esses preços, para que alguns usuários não possam vê-los ou editá-los, etc., depende de você.

Você já pode definir os clientes para ter descontos padrão ou cobrar um grupo de preços específico, bem como aplicar o desconto em massa a um trabalho, etc., no entanto, isso oferece outra maneira de aplicar preços para que HireHop trabalhe em torno de você e não o ao contrário.

Agora você pode digitalizar novamente um código de barras em um trabalho, mesmo que ele tenha sido digitalizado anteriormente. Portanto, se uma ferramenta voltar para reparo e trocada por outra e a substituição for devolvida para reparo, a ferramenta original reparada pode ser enviada volte para o mesmo trabalho.

Houve outras pequenas atualizações e melhorias no HireHop devido ao feedback de nossos usuários:

  • Agora você pode importar dados usando arquivos XLSX, bem como arquivos CSV.
  • HireHop agora é um aplicativo Quickbooks aprovado.
  • Atualizamos o login da Microsoft com uma versão mais recente.
  • Outras pequenas melhorias em relatórios, etc.

Veja mais atualizações

ePOS Cash Register for Rental Software

POS for rentalsIt’s good to have software for your rental business that is really powerful and packed full of features, however some users, like those working at the front desk, need a simple and easy interface to process rentals and sales.

HireHop Equipment Rental Software have now released a cash register / POS interface that works on any computer, iPad or even phone.  Designed to be used by a touch device and feel like a modern cash register, this feature allows quick and easy processing of rentals and sales.

 


HireHop is the most powerful rental software in the world, with a plethora of features, but not all of your users need to use these features, and only require a quick and simple to user interface, something the temporary staff can operate without the need for training.

Included free within HireHop is a screen that you can use on any touch device that looks, feels and operates like a modern touch screen cash register or ePOS.  For instance, you can have one on the rental counter to process walk-in customers who want to rent stuff, or maybe just want to buy parts or other sales stock.

For instance, you might have a tool rental shop or a bike rental shop, and don’t need all the features offered in HireHop jobs.  The ePOS allows you to quickly process the orders, take payments and issue contracts, all via a simple to use touch screen interface.

The complete version of HireHop is still accessible on these devices, and every rental or sales job created on it is still accessible via the standard interface and visa-versa.  Using the ePOS cash register screen, you can still issue invoices, take payments, print contracts, check equipment in and out, etc.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Calculated line items in the supplying list

Calculated rental percentage itemHireHop Equipment Rental Software now gives you the ability to add line items into a job rental  supplying list.  These items are automatically calculated at a required percentage, based on the prices certain types of other items in the list.

 


In a job supplying list, you can add chargeable items such as hire, sales, labor and custom items.  What if you want to add a damage waiver percentage, commission or an extra tax that updates itself when any other price in the list changes.  We call these calculated items, and you can have as many as you want in a job, set each one to any percentage as well as set each one to be dependent on a single or multiple type of other items.

Some examples of there uses are as follows:

  • Damage Waiver
    A calculated item can be added as a damage waiver insurance if the customer doesn’t have sufficient insurance.
  • Commission
    You can add a calculated item based on every priced item in the list to add an additional commission.
  • Tax
    If you want to add taxes inside the supplying list instead of in the invoice, you can do so here.

When a calculated item is in an invoice, it works the same as before, except it is based on the totals in the invoice.  For example, a three week hire comes to $300 and you issue an invoice weekly at $100.  The calculated item in the supplying list is at 10%, so it will be $30, however for each of the three $100 invoices, the calculated item will be $10.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Reserve assets, multiple email accounts + more…

Reserving Assets

By popular demand – you can now pre-book specific assets onto jobs!

To reserve an asset onto a future Job, within the Supplying List, simply select the Stock item in question, click on Menu and Reserve Assets.

You will then be greeted with a pop-up screen similar to the below showing all the assets available to be reserved. Choose the asset/s and Save.

Note that the status of the job must be Provisional or onwards in order to reserve assets.

To enable permission to reserve assets, go Home-Settings-Users-Menu-User Permissions and ensure reserve assets is checked.

Additionally, from the Asset page, you can now also view all reservations for an asset via the Reserved tab!

Of course, you can also build documents, reports and Carnets with reserved asset fields. Look for fields containing ‘reserved’ through our list of fields, to see all fields available to use for our HireHop Documents, by clicking here.

Use Multiple Email Addresses

Only with HireHop!

All users now have the ability to set up unlimited email accounts and choose which email address an email is sent from.

Every email is sent from you, saves in your email sent folder AND on the Job too!

Office 365 Integration

And now with seamless Office 365 integration! Simply enter your 365 hosted email address into your email settings and you’re ready to go. You don’t even need your password. If you are not a 365 user, you can also choose from Microsoft Exchange and Google servers, or simply input your IMAP and SMTP settings.

Don’t forget you can also sign into HireHop using your Office 365 or Google credentials.

Flagged Status on Assets

Do you ever have an asset that is damaged but still usable? Use the flagged asset status to note any issues but keep the asset in stock.

You can view flagged asset information on the Availability Grid and within a Job too.

First Day of the Week

Each user can now select their own option for the first day of the week.

Navigate Home-Settings-Your Settings-First Day of the Week to select your preferred option.

Numbering PDF Pages

Print or Email your PDF Documents in the normal way and check the ‘Add page numbering’ box for a simple way to include page numbers on the bottom of each page.

Exporting Stock Data to Your Website

Generate an export link to integrate to your own website via our powerful API.

You can generate the data link from the Menu of Hire Stock Management-Get data link, ensuring that an administrator has first set an export key from Company Settings.

General Improvements and Speed Enhancements

We can’t list every update we do (you’ll get bored reading through the long list), as we regularly release new minor enhancements and features to help make your life easier such as more document fields, system speed increases, additional data fields and the list goes on.

More modern themes

Home screenHireHop Equipment Rental Software has improved the look and feel of the software by modernising all of the themes, giving the user a fresh new feel.  So now when you fancy a new theme, they all look a bit more modern.

 


Looking at the same software every day can be tedious, so of course HireHop has a multitude of themes so that so that each user can customise how their HireHop looks and feels.

Not only can users customise the themes, they can set the tiles on their home screens and even have grids layed out how they want them, with the columns they want and in the order they want.

We also increased the speed of HireHop to make the user experience even more pleasurable.

Labor items features and detailed logging

GDPR CompliantTo be fully compliant with data regulations and to understand what is happening within your company, HireHop Equipment Rental Software have added detailed logging so you know what a user did and what they changed something from and to.

We have also added other features such as decimal quantities for labor items and restricting what depots can see certain contacts, rental stock, sales stock and labor items.

 


  • You can now have decimal values for labor items throughout HireHop, in supplying lists, autopulls, invoices, POs, etc.
  • In admin mode, you can now change the date and due date of an authorised invoice
  • Enhancements on the reports.
  • Restrict stock, virtual items, consumables and labour to be visible in only certain depots
  • Enhanced logging to make sure you comply with GDPR, helping you avoid huge fines. HireHop is the only hire software to offer this.
  • A few speed enhancements and fixes
  • Ability to set some custom items to never have a shortfall (never go red)

History Logging

New and improved GDPR compliant history logging throughout the system enabling users to view all changes.

Access the History Log from the Menu from Jobs and Projects as well as Hire, Sales, Labour Management and Packages.

No Shortfall Custom Items

If you don’t want a custom item to appear as a shortage, this feature is for you!

Simply tick the ‘no shortfall’ checkbox when creating the custom item, as shown in the image below.

Limit Stock To Depots

For companies that use the multi-depot feature, you can now limit stock items to only be seen and used from certain depots by entering the depot limitations on them within stock management.

This can be applied to Hire, Sales and Labour items, Virtual Items and Packages.

New and Improved HireHop Marketplace

The HireHop online marketplace has been revamped and updated, improving the experience for visitors to the website looking to hire your stock! Click here to search the marketplace and view your listings.

The marketplace is easily searchable through HireHop by users looking to sub-hire equipment, or potential customers searching Google for items that you hire.

To list any hire item on the marketplace, simply navigate Home-Management-Hire Stock Management, edit or create a new item and ensure that a Description (used for marketing) has been entered, alongside a Marketing category. By entering information in these two fields, your item will be added to the marketplace. Note that a price is not required; however is preferred by Google and including a price will likely give your listing a higher Google ranking.

New Reports

More reports have been added and existing ones have been updated to allow for further analysis of your data at the click of a button!

The reports have also been re-designed for better visibility and user experience.

SCA Compliant

We have been working tirelessly over the past months to get HireHop ready for the upcoming EU legislation SCA.

This will not effect your usage of  HireHop and is something that most users will never encounter.

API Extension and More Custom Fields Available

We have added more features to our API, enabling you to add custom fields and even print them in documents.

More User Permissions and Search Filters

We have added more user permissions and more search filters when searching in the home page.

Speed and Security Improvements

HireHop was always fast, we just made it that little bit faster by optimising

Bug Fixes and Other Minor Improvements

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates

Documents updated in multiple languages

Event Hire Software quote documentsToday HireHop have revamped all the template documents, giving a more uniform look and feel, as well as making all documents available to all users in Afrikaans, German, English, Spanish, French, Hebrew, Italian, Japanese, Dutch, Norwegian, Portuguese, Slovak and Swedish, regardless what language you have set HireHop to be in.

 


You now add documents in different languages to your available documents in HireHop. So if all your company speaks English and all the documents you use are English, but you have a customer in Sweden, you can now them send them invoices, quotes, etc. in Swedish by adding the required Swedish documents.

Subscribed users can also customise their documents.  Documents are written in the web standard HTML5 with full CSS and Javascript support, even when being made into PDF documents by HireHop.

No other equipment rental software even comes close to giving you this much power in creating documents. A well presented document sent to your customers makes you stand out from your competitors.  With a professional looking document, your customers can see at a glance the professionalism of your company, as how you present yourself is how your customers will perceive you.

Lots of new features with various updates

Rental company softwareAt HireHop Equipment Rental Software, we have been hard at work in our mission to constantly improve the software by consistently adding features you have asked for.  We have just added a plethora of new and important features that all help make running business far easier.

 


  • Supplying items can now change charging structure – so if an item is listed as daily, in the supplying list you can change this to a weekly rate for only that item in the supplying list.
  • Locking Jobs – jobs can now be locked in 2 ways to prevent certain job changes. No changes can be made, even in Admin mode, unless the job is unlocked.
    • Manager lock – The manager of the job or an Administrator can unlock the job.
    • Admin Lock – Only the Administrator can unlock the job.
  • New languages available  HireHop is now available in English, Spanish, French, Japanese, Portuguese, Norwegian, Swedish and Slovak.
  • Extra depot limiting permissions – Users can be set permissions to only see jobs, projects, stock, consumables, packages, services and contacts assigned to their own depot only.  There are also permissions to stop users changing their depot and the depots of jobs, stock, etc.
  • Customer signature capture document – The new ‘Signature Receipt’ document allows users to open the document on any device to be signed by the recipient. Once signed pressing save saves a copy of the document and signature to the files tab of the job, capturing the exact time it was signed and the HireHop user who took the signature. If you don’t see this on your list of documents Printable from a job, it can be added from Home-Settings-Documents-New.
  • Users can add a photo and telephone number for themselves in Settings – Documents can also incorporate these extra fields.
  • Report updates and fixes, including a revamped Invoices to be Exported report.
  • Integration with VehoCheck.
  • Custom fields available on invoices, credit notes and purchase orders.
  • Speed improvements and other bug fixes.

HireHop strives to bring your rental company more and more unique features, enabling you to streamline and speed up your admin and workflow, thus saving your business time and money.

See more updates